سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بهترینِ برادرانتان، کسی است که عیب هایتان رابه شما هدیه کند . [رسول خدا صلی الله علیه و آله]
لوگوی وبلاگ
 

دسته بندی موضوعی یادداشتها
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :11
بازدید دیروز :2
کل بازدید :34481
تعداد کل یاداشته ها : 57
103/2/10
5:42 ع

1.دمپر دستی

 

 

دمپر دستی برای قطع و وصل کردن هوا یا کنترل کردن جریان هوا بین مسیر بکار میرود. یک دریچه یا صفحه فلزی است که جریان هوا در داخل کانال، دودکش، هواساز یا دیگر تجهیزات کنترل هوا را مسدود یا تنظیم می کند.

 

دمپر بین کانال دستی به دو روش دستی و اتوماتیک تنظیم می شوند. دمپرهای دستی بوسیله دسته دمپری که روی فضای بیرونی دمپر تعبیه شده است تنظیم می شوند.

 

 

 

2.دمپر موتوری

دمپر موتوری هوا وسیله ای برای متوقف کردن یا تنظیم جریان هوا در کانال‌ها هستند. در این مدل دمپرها باز و بسته شدن به‌وسیله موتور انجام می‌شود. موتور این دمپرهای می‌تواند از انواع on/off  با فنر برگشت، با خروجی تدریجی برای کنترل دقیق بازشو دمپر  و یا از نوع دمپر حریق(فایردمپر) با حس‌گر حرارتی باشد.

 

 

 

دمپرها در کجا ها کاربرد دارند؟

 

 

برای هوای ورودی سوله

برای کنترل دبی عبوری در انشعاب کانال ها

دستی برای کنترل رطوبت و تهویه مراکز نگهداری حیوانات

برای سکو های نفتی، کشتی ها،اسکله ها و…

برای تهویه استخر

اتاقهای تعمیر دیزل ژنراتور

قیمت کانال اسپیرال

 

مدل های دمپر بین کانالی

 

دمپر بین کانالی V شکل

دمپر بین کانالی V شکل به‌صورت یکی در میان برعکس نصب شده و در در زمان بسته شدن شکل زیبای مثل عدد 7 و 8 فارسی به خود خواهند گرفت.

 

دمپر بادی (بالانس دمپر یا دمپر شاطری)

در فضای پشت فن قرار گرفته و با روشن شدن فن، تیغه‌ها از یکدیگر باز شده و جریان هوا برقرار خواهد شد. از طرفی با خاموش شدن فن، پره‌ها با یکدیگر ادغام شده و دیگر اجازه ورود هوا نخواهد داد.

دمپر هوا بر (دمپر هوا نیم هلالی)

یک تیغه به شکل نیم هلالی وظیفه انسداد مسیر جریان هوا را بر عهده دارد.

 

 

دمپر بین کانالی ضد حریق

دمپر بین کانالی ضد حریق برای جلوگیری آتش سوزی و رسیدن  اکسیژن بیشتر در زمان آتش‌سوزی عمل می کند.. در دمپر بین کانالی ضد حریق با اتصال فیوز حرارتی ویژه اعم از سنسور حساسیت به دود و حرارت فنر پشت دهانه آزاد شده و پره‌ها به صورت کامل بسته خواهد شد.

 

با انجام این عمل تامین اکسیژن لازم مناطق دچار حریق دچار اختلال شده و از گسترش آتش‌سوزی جلوگیری خواهد شد.

 

 

 

دمپر بین کانالی موازی

دمپر هوا موازی از یک قاب اصلی و چندین پره یا تیغه تشکیل شده است.برای باز و بسته کردن این تیغه‌ها از اهرمی خاص و متصل به تمامی پره‌ها استفاده شده تا به‌صورت همزمان و موازی تمام تیغه‌ها در حالت مشابه قرار گیرند.

 

 

 

دمپر کانال گرد

در صورت استفاده کانال هوارسانی از لوله‌های اتصال با سطح مقطع گرد در شبکه توزیع هوا؛ جهت کنترل و تنظیم شدت ورود و خروج هوا باید از دمپر کانال گرد بهره‌برداری شود.

 

امکان ساخت دمپر گرد به شکل تک پره دیسک یا چند پره جهت افزایش ضریب اطمینان در کارکرد در دو حالت کنترل با اهرم دستی یا موتوری نیز وجود دارد.

 

دمپر پشت دریچه گرد پروانه‌ای و دمپر گرد نیم صفحه از انواع دمپر گرد به‌شمار رفته و بر اساس نیاز محل نصب از آن‌ها استفاده خواهد شد.

 

 

 

دمپر پشت دریچه گرد

این دمپر جهت نصب پشت دریچه های گرد و برای تنظیم هوای خروجی کانال از دریچه گرد می باشد.این نوع دمپر در دونوع پروانه ای و نیم صفحه ای تولید می گردد.

 

دمپر مدل موازی

این دمپر صرفا جهت انسداد یا باز کردن جریان هوا به کار می رود و دارای دو نوع دستگیره ی تنظیم است: دستگیره ی دستی و دستگیره ی برقی.

 

بالانس دمپرها

این مدل دمپرها به صورت وزنی یا ثقلی و با نیروی باد پشت آن باز می‌شوند و وقتی جریان هوای پشت آن قطع شود مسیر دمپر بسته می‌شود.

 

پره‌های این مدل دمپرها معمولاً از جنس آلومینیوم ساخته می‌شود تا سبک‌تر باشند و راحت‌تر با فشار هوای پشتش باز شوند.